Thursday Nov 16, 2023

Ett annat evangelium – Ray Baker

Det finns en tydlig trend idag där människor som växer upp i en kristen familj och församling går genom en dekonstruktionsprocess där de ifrågasätter många saker de tidigare mest tagit för givet i den kristna tron. Många av dem som inte lämnar tron helt och hållit landar i en form av progressiv kristendom som på ytan har likheter med den evangelikala kyrkan de växte upp med, men som i själva verket bygger på en annorlunda grund.

I detta föredrag hjälper Ray Baker från Apologia oss förstå och förhålla oss till denna tendens, och hur vi kan bemöta och hjälpa människor som går igenom en personlig process av detta slag.

Inspelat den 25 oktober 2023 i Roseniuskyrkan.

Läs mer om Roseniuskyrkan på roseniuskyrkan.se eller facebook.com/roseniuskyrkan.

Comments (0)

To leave or reply to comments, please download free Podbean or

Copyright 2022 Alla rättigheter reserverade.

Podcast Powered By Podbean

Version: 20240320